Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség
Levegőtisztaság-, Zaj-, és Rezgésvédelmi Osztály
1072 Budapest, Nagydiófa u. 10-12.
Tárgy: XXII. kerület 250-es és 150-es buszjáratok környezeti terhelése
Tisztelt Osztályvezető asszony,
Tájékoztatni kívánom Önt egy BKV járatmódosítási terv negatív hatásairól.Ez a terv, ha megvalósul, a XXII. kerületi Hittérítő úton a jelenleginél átlagban kétszeres forgalomnövekedést okoz, anélkül, hogy a környéken tömegközlekedést használók száma ezt indokolná.
A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségnél az üggyel öszefüggő környezeti terhelésre és zajszintre vonatkozó felmérések meglétének ellenőrzését kezdeményezem.
Esetleírás:
Előzmény: a BKV május 28-án elfogadott Paraméterkönyv-tervezetében, illetve annak megállókiosztást ismertető mellékletében a következő információk voltak olvashatók: 2008 augusztus végétől a BKV három új buszjárat indítást tervezi a környékünkön. Ezek: 250-es (Kosztolányi-Savoya Park bevásárlóközpont), 251-es (Vincellér út vá. Panoráma úton át – Törley tér), illetve 150-es (Kosztolányi – Campona bevásárlóközpont). A 150-es járat betér a Vincellér úti megállóhoz, a 250-es nem, a Tegzes u. 27 előtt kialakítandó új megállóhelyen lesz lehetőség felszállni a Kosztolányi irányába tartó járatra.
Jelenlegi állapot:A helyi önkormányzat kérésére júliusban a tervezet megváltozott, tehát mindkét járat (150-es, 250-es) betér a Vincellér úti megállóba.
Alább ismertetem a BKV honlapján hozzáférhető járatismertetések alapján kialakított számításaim eredményét, amely már mindkét járat betérésével számol.
A meghirdetett tervezet szerint a 250-es és 150-es járat saját követési ideje minden irányból munkanapon csúcsidőben 15 perc, napközben 20 perc, hétvégén 30 perc. A 251-es járat esetében hétközben 30 perc, hétvégén nem közlekedik.
A fentiek függvényében a Hittérítő úton, annak hurokjellege miatt az áthaladó buszok száma óránként munkanapon csúcsidőben 32-re nő (jelenleg maximum 18), napközben 24-re (jelenleg 10), ami napi 480 áthaladást jelent, szemben a jelenlegi 218-cal. Hétvégén óránként az áthaladó buszok száma 16-ra nő (jelenleg 8) ez napi 288 áthaladást jelent majd, szemben a jelenlegi 146-tal.A Vincellér úti végállomásra befutó összes buszok száma óránként munkanapon csúcsidőben 20 lesz (jelenleg maximum 9), napközben 12 busz (jelenleg 4), ez napi 264 buszt jelent majd, szemben a jelenlegi 109-cel. Hétvégén napi 144 busz, ez jelenleg 73.
Következésképpen az áthaladások száma, illetve a buszok száma átlagban a jelenleginek minimum kétszerese.
Tudomásom szerint az üzemeltetőnek kormányrendeletben [(284/2007. (X. 29.)] rögzített kötelezettsége a zajszintre és környezeti terhelésre vonatkozó mérések lefolytatása. Kérem tájékoztasson, hogy ezek a mérések megtörténtek-e, s ha igen milyen eredménnyel. Továbbá kérem, hogy amennyiben tudomása van róla, szintén tájékoztasson, hogy készült-e ebben a témakörben olyan felmérés - hatástanulmány, utasszámlás, a helyi lakosság igényeinek felmérése, stb -, ami indokolná ezt a drasztikus forgalomemelkedést.
Amennyiben ezek a felmérések teljeskörűen nem készültek el, kérem Önöket, hogy a jogszabályban rögzített jogosítványaik alapján járjanak el az üzemeltetővel szemben.
Köszönöm, hogy érdemben foglalkozik ezzel az üggyel.
Tiszteletteljes üdvözlettel:
elküldve: Budapest, 2008-08-14.
2008. augusztus 15., péntek
9, Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséghez 2008-08-14
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése