A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság tagjai számára
2008-július-31.
Budapest Tisztelt Uraim, Hölgyeim!
A sajtóban is megjelent tájékoztatás szerint a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság május 28-án elfogadta a BKV ZRT. Paraméterkönyv tervezetét. A BKV ZRT július 9-én közzétett módosított Paraméterkönyvében, illetve a társaság honlapján azóta hozzáférhető információs anyagokban a május 28-ai állapothoz képest változások tapasztalhatók. Ezen változásoknak az én lakókörnyezetben nagyon drasztikus forgalomnövekedéssel járó hatása van.
A levelemmel kezdeményezem, hogy a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság vizsgálja meg, hogy az elfogadott Paraméterkönyv-tervezethez képest miért történtek változások, és hogy a változások tervezetbe vétele előtt a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság illetve a BKV ZRT figyelembe vette-e a nevezett változtatás várható hatásait.
A BKV jelenleg hozzáférhető információs anyagára alapozott számításaim szerint a következő állapot várható 2008 augusztus 21-től:
A BKV három új buszjárat indítást tervezi a környékünkön. Ezek: 250-es (Kosztolányi-Savoya Park bevásárlóközpont), 251-es (Vincellér út vá. Panoráma úton át – Törley tér), illetve 150-es (Kosztolányi – Campona bevásárlóközpont).
A meghirdetett tervezet szerint a 250-es és 150-es járat saját követési ideje minden irányból munkanapon csúcsidőben 15 perc, napközben 20 perc, hétvégén 30 perc. A 251-es járat esetében munkanapon 30 perc, hétvégén nem közlekedik.
A fentiek függvényében a Hittérítő úton, annak hurokjellege miatt az áthaladó buszok száma óránként munkanapon csúcsidőben 32-re nő (jelenleg maximum 18), napközben 24-re (jelenleg 10), ami napi 480 áthaladást jelent, szemben a jelenlegi 218-cal. Hétvégén óránként az áthaladó buszok száma 16-ra nő (jelenleg 8) ez napi 288 áthaladást jelent majd, szemben a jelenlegi 146-tal. A Vincellér úti végállomásra befutó összes buszok száma óránként munkanapon csúcsidőben 20 lesz (jelenleg maximum 9), napközben 12 busz (jelenleg 4), ez napi 264 buszt jelent majd, szemben a jelenlegi 109-cel. Hétvégén napi 144 busz, ez jelenleg 73.
Következésképpen az áthaladások száma, illetve a buszok száma átlagban a jelenleginek minimum kétszerese.
Az eredeti, május 28-i dátummal elfogadott tervezet szerint csak egy járat tért volna be a Vincellér úti megállóhoz. A május 28-július 9 közt eltelt időben a helyi önkormányzat lakossági felvetésre hivatkozva kezdeményezte a BKV-nál a másik járat (250-es) betérését a Vincellér úti megállóhoz. Kérésének a jelek szerint a BKV helyet adott.
Tisztelt Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság! A Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztály Tömegközlekedési Alosztálya munkatársának az ügyben adott tájékoztatása szerint a jelenlegi (július 31-i) Paraméterkönyv kerül bevezetésre, mivel azt a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság elfogadta.
Tisztelettel kérem Önöket, gondolják át, hogy felelősséggel vállalni tudnak-e egy olyan megoldást, ami minden előzetes hatástanulmány elvégzése nélkül egy kertvárosi lakóközösség feltételezett igényeit kiszolgálandó ilyen drasztikus mértékű forgalomnövekedést idéz elő.
Kérem annak figyelembevételét, hogy a nevezett Vincellér úti megálló 500 méteres sugarában mindösszesen nem él 100 családnál több.
Egyben újfent kezdeményezem annak megvizsgálását, hogy miért került be július 9-cel a fent vázolt közlekedési módosítás a BKV május 28-cal elfogadott Paraméterkönyvébe. A 250-es járat 1000 m-rel többet fut a május 28-val rögzített állapothoz képest. Ez csak munkanapokon napi 120 km-rel több futást eredményez. Mindez hangsúlyozottan alacsony utasszám mellett ebben a konkrét betérő megállóban.
Üdvözlettel,
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése