2008. augusztus 17., vasárnap

12, Aláírásgyűjtő ív szövege

Kapja: BKV ZRT, Fővárosi Önkormányzat, XXII. Kerület Önkormányzata

TILTAKOZÁS

2008 szeptemberétől a BKV három új buszjárat indítást tervezi a környékünkön. Ezek: 250-es (Kosztolányi-Savoya Park bevásárlóközpont), 251-es (Vincellér út vá. Panoráma úton át – Törley tér), illetve 150-es (Kosztolányi – Campona bevásárlóközpont).

A jelenleg elérhető információs anyagok szerint a 250-es és 150-es járat saját követési ideje minden irányból munkanapon csúcsidőben 15 perc, napközben 20 perc, hétvégén 30 perc. A 251-es járat esetében csúcsidőben 30 perc, napközben 60 perc, hétvégén és este nem közlekedik.
A fentiek függvényében számításaink szerint a Hittérítő úton, annak hurokjellege miatt az áthaladó buszok száma óránként munkanapon csúcsidőben 32-re nő (jelenleg maximum 18), napközben 24-re (jelenleg 10), ami napi 480 áthaladást jelent, szemben a jelenlegi 218-cal. Hétvégén óránként az áthaladások száma 16-ra nő (jelenleg 8) ez napi 288 áthaladást jelent majd, szemben a jelenlegi 146-tal. A Vincellér úti végállomásra befutó összes buszok száma számításaink szerint óránként munkanapon csúcsidőben 20 lesz (jelenleg maximum 9), napközben 12 busz (jelenleg 4), ez napi 264 buszt jelent majd, szemben a jelenlegi 109-cel. Hétvégén napi 144 busz, ez jelenleg 73.

Következésképpen az áthaladások száma, illetve a buszok száma átlagban a jelenleginek minimum kétszerese. Csúcsidőben kevesebb mint 2 percenként, napközben kevesebb, mint 3 percenként áthalad egy busz a Hittérítő úton. A környéken BKV-t használók száma ezt nem teszi indokolttá, jelenleg is igen alacsony a Vincellér úti megállót használó utasok száma.

Alulírottak tiltakozunk a Hittérítő úton való áthaladások és a Vincellér úti megállónál megforduló buszok számának ilyen drasztikus mértékű emelkedése ellen.
Kezdeményezzük, hogy az Önkormányzat - összhangban a kerületi közlekedési fejlesztésekkel - a BKV-val egyeztetve alakítson ki egy, az itt élők valós igényeit kielégítő tömegközlekedési megoldást, figyelembe véve a várható utasszámot, a várható környezeti terhelést és zajszintet valamint a kertvárosi lakókörnyezetünk elvárható nyugalmát is. Kezdeményezzük továbbá a helyi lakóközösség bevonását az egyeztetési folyamatba.

Budapest, 2008. július

Név Cím